NEWBURY - Waitrose heeft haar allereerste ‘Home of Food Lovers’-conceptwinkel geopend. Hiermee onderstreept de supermarktketen haar missie om de eerste keuze te zijn voor fijnproevers.
De winkel in Newbury zal fungeren als proeftuin voor nieuwe concepten. Dit is een belangrijke ontwikkeling in het lopende investeringsprogramma van één miljard pond om de bestaande filialen te verbeteren en nieuwe te openen. Zodra nieuwe concepten zijn getest onder klanten worden deze geïntroduceerd in andere winkels en zijn ze onderdeel van de blauwdruk voor nieuwe Waitrose-winkels. De supermarkt in Newbury is gericht op kwaliteit, deskundige service, ethisch ingekochte producten en wordt aangedreven door nieuwe technologie. Om de klantbeleving en de partnerervaring te optimaliseren, steekt Waitrose een recordinvestering van vijftig miljoen pond in technologische vernieuwing binnen het winkelnetwerk. Tina Mitchell, interim-directeur van Waitrose: “Dit is een belangrijke stap vooruit in onze strategie om het onbetwiste ‘Home of Food Lovers’ te zijn. We investeren bewust in het plezier van eten, in deskundige kaasverkopers, slagers en visverkopers, evenals in cafés en bakkerijen. Het is een strategische keuze die de winkelervaring voor onze klanten bevordert.”
Strategische investeringen
Het concept toont strategische investeringen in de gebieden die het meest belangrijk zijn voor voedselliefhebbers. De winkel introduceert een vijf meter hoog Cheese Island, gemoderniseerde balies met een nieuwe Meal Maker-service, een uitgebreide bakkerij en een duurzame groente- en fruitafdeling. Daarnaast zijn partners intensief getraind om hun expertise te vergroten. Klanten profiteren van nieuwe, ambachtelijke merkpartners, een Food Lovers Hub, een Delicatessen-balie met grazingboxen, een Fine & Rare-wijnsectie en een vernieuwd Waite & Rose Café. Technologische innovaties zoals elektronische schaplabels, voorraadcamera’s en een nieuwe AI-app voor medewerkers, verbeteren zowel efficiëntie als service. Deze winkel vormt onderdeel van een landelijk investeringsprogramma van één miljard pond, waaronder nieuwe winkels, renovaties en een groot distributiecentrum vallen.
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.