Fabrikanten

Zesde Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel

AMSTERDAM – De Zesde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is dit jaar van 6 tot en met 12 maart. Het doel van de campagne is om heel Nederland te inspireren een week zonder vlees en zuivel te eten. Het moet consumenten ook laten zien dat plantaardig eten lekker, leuk en eenvoudig is.

Gerard van Oosbree |

De duurzaamheidscampagne richt zich op een flexitarisch eetpatroon. Hierin worden dierlijke ingrediënten afgewisseld met plantaardige ingrediënten. Door minder vlees en zuivel te eten en drinken heeft dat een positieve impact op de klimaatcrisis.

Mannen
Vorig jaar deed 19 procent van de Nederlanders mee aan de actieweek tegen 12 procent in 2021. Dat waren voornamelijk vrouwen. De campagne zal extra moeten inzetten om ook de mannelijke doelgroep te bereiken.

De campagne zal dit jaar ook worden gevoerd in andere Europese landen. Dat is mogelijk gemaakt door een schenking uit het ‘Horizon Europe funding programme’. Als eerste is in oktober van dit jaar België aan de beurt. In de jaren daarna worden er meer landen toegevoegd.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl

weekzondervlees.png