'Back to school' domineert de aanbiedingen

NIEUWVEEN – Over anderhalve week beginnen de scholen weer in grote delen van Nederland. Verschillende supermarkten spelen daar handig op in door typische schoolproducten, zoals pakjes drinken, in de aanbieding te doen. Ook non-food producten die kinderen nodig kunnen hebben voor school zijn voor een klein prijsje verkrijgbaar.

Redactie |

Aldi wijdt een pagina in de nieuwe folder aan het thema ‘Back to school’. De discounter zet in op krenten- en rozijnenbollen, frisse fruitdrank en reepkoeken. Qua schoolbenodigdheden levert Aldi bijvoorbeeld een bureau- of pennensetje. DekaMarkt stunt met Fristi, Cheez Dippers en mini worstjes. Voor het meenemen van dit eten heeft de formule Disney drinkbekers en broodtrommels te koop.

Jumbo Supermarkten gaan een stapje verder. Niet alleen hebben ze hun aanbiedingen afgestemd op kinderen die weer naar school gaan, ook hebben ze een onderzoek laten uitvoeren onder 2000 ouders met schoolgaande kinderen. Daaruit blijkt dat een op de drie ouders hun kind iets zoets mee naar school geeft, zoals koek of snoep. Acht van de tien ouders let goed op wat ze hun kind meegeven naar school.

De kindermaaltijd staat deze maand dus centraal bij Jumbo. Wat aanbiedingen betreft uit zich dat in bijvoorbeeld Fred&Ed repen en Wicky Fruitlimonade. Uit het onderzoek bleek ook dat kinderen de voorkeur geven aan zoet op brood. Daarnaast verdwijnt fruit vaak uit de broodtrommel met de overgang naar de middelbare school.

Marktleider Albert Heijn lijkt zich nog niet met schoolgangers bezig te houden in het foodsegment. Wel heeft deze formule een redelijk uitgebreid assortiment schoolbenodigdheden.

Bron:

broodtrommel.jpg