'Consument laat zich leiden door afkeer van insecten'

AMSTERDAM – Consumenten laten hun emoties flink meespreken bij de consumptie van insecten, blijkt uit onderzoek van LEI, het onderzoeksinstituut van de Landbouwuniversiteit Wageningen. Sprinkhanen en meelwormen staan dan ook nog lang niet op het kerstmenu.

Marije de Leeuw |

Dit meldt De Telegraaf vrijdag. Tot nu blijkt de consument een enorme afkeer te hebben van het eten van insecten en zeewier. Volgens het onderzoeksbureau krijgt een groot deel van de mensen een raar gevoel in zijn of haar buik bij alleen het idee om zeewier, wormen en insecten te moeten eten.

Experimenten
Volgens het onderzoeksinstituut zijn de expermimenten van supermarkten op het gebied van insecten nog niet erg succesvol. De truc om consumenten te verleiden is de eiwitten in dit soort producten te presenteren als vlees, zoals Jumbo doet met hamburgers van wormen, aldus LEI in De Telegraaf. 

Bron: Telegraaf

insecten_bij_jumbo_euroborg_larven_meelwormen_1.jpg