AMSTELVEEN - KitKat bestaat dit jaar 80 jaar. Moederbedrijf Nestlé presenteert daarom tijdelijk speciale verpakkingen van KitKat met een bijbehorende campagne.
De campagne bestaat uit 72 verschillende ‘breaks’ die deel uitmaken van KitKat’s ‘celebrate the breakers break’ campagne. Onder andere ‘movie break, ‘luch break’ en ‘sporty break’ zullen te zien zijn op 400 individuele packaging designs. De hastag #mybreak is bovendien gekerfd in de chocolade. De internationale ‘Celebrate the breakers’ campagne wordt in Nederland vanuit een andere hoek ingezet. "In Nederland hebben we geen 72 verschillende breaks, maar maakt KitKat gebruik van vijf verschillende breaks, namelijk: Music Break, YouTube Break, Adventure Break, Travel Break en Movie Break. Daarnaast maken consumenten in Nederland bij het aanschaffen van een KitKat-product ook kans om een van de 147 prijzen te winnen gerelateerd aan de break", aldus Nestlé. Deze prijzen worden via de website (100x), instore en via Facebook weggegeven.
Cacao
Tevens maakt Nestlé bekend dat vanaf 2016 alle KitKat wereldwijd alleen nog duurzaam verkregen cacao gebruikt voor al haar producten. Dit was al zo in onder andere Nederland maar wordt nu dus over de hele wereld uitgebreid.
Bron: Levensmiddelenkrant