ZAANDAM- Albert Heijn heeft in 275 winkels haar assortiment scharrel- en biologische kip uitgebreid. De marktleider heeft onder andere nieuwe biologische gemaksproducten geïntroduceerd zoals gemarineerde scharrelkipfilet, scharrelkip-ovenschotels, schnitzels en burgers.
Om de uitbreiding van het assortiment te realiseren is de keten flink uitgebreid, laat AH donderdag weten. Voor biologische kip is een nieuwe keten opgezet. Daarnaast probeert de formule zoveel mogelijk de hele kip te gebruiken. Zo maakt Albert Heijn voortaan niet meer alleen producten van de borst (filet), maar bijvoorbeeld ook van de kippendij.
Verduurzaming
Al jaren werkt Albert Heijn stap voor stap aan het verduurzamen van het eigen merk vlees. Al het varkensvlees en varkensvleeswaren uit Nederland zijn inmiddels voorzien van minimaal 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming. Vanaf 2016 verkoopt de marktleider de nieuwe AH kip en AH kalkoen, een vitaler ras met meer ruimte. Ook zijn de verse maaltijden en maaltijdsalades naar de nieuwe Albert Heijn kip en de stoommaaltijden naar het Beter Leven keurmerk met 1 ster overgegaan. Sinds begin dit jaar is AH gestart met een ‘slimme voedingswijze’ om antibioticagebruik bij scharrelkippen verder terug te dringen.
Bron: Levensmiddelenkrant