AH brengt actiestraat weer terug in supers

VLAARDINGEN – Albert Heijn gaat de actiestraat weer terugbrengen in de nieuwe supermarkten, omdat klanten bonusaanbiedingen bij elkaar willen zien. Ook krijgen de nieuwe winkels weer meer sfeerelementen. Deze week heropende vestigingen in Vlaardingen en Didam waar dit is te zien.

Willem-Paul de Mooij |

Dat bevestigt Albert Heijn desgevraagd tegenover Levensmiddelenkrant. Uit eigen onderzoek is gebleken dat de nieuwste concept, dat AH nu uitrolt, als ‘iets te koud’ werd ervaren. Daarop is door AH verder gesleuteld aan het concept. Het resultaat is sinds woensdag te zien in de winkel aan de Rozenstraat in Didam en de Wiardi Beckmansingel in Vlaardingen. Komende woensdag 14 september opent nog een winkel in de nieuwe stijl in Huizen.

Werkplek voor manager
Opvallend is dat er in de nieuwe winkels een werkplek voor de supermarktmanager op de winkelvloer wordt gecreëerd. Woordvoerder Anoesjka Aspeslagh: “Zo kan de manager makkelijker contact met klanten maken en vragen beantwoorden. Het is een soort stadesk.”

Warme tinten
Verder is onder meer het lichtplan onder handen genomen. Het gebruik van licht is nu weer ‘warmer’, zegt Aspeslagh. Hetzelfde effect moet worden bereikt door het gebruik van meer warmere kleurtinten in de winkel en het gebruik van meer variatie in meubels. “Vooral op de versafdelingen worden meer lage meubels gebruikt.”

Bonuskoppen
Tot slot heeft AH ervoor gekozen de actiestraat met de bonuskoppen weer terug te brengen in de reguliere supermarkten. In eerdere AH’s in de nieuwe stijl was deze verdwenen. Aspeslagh: “Uit hetzelfde onderzoek bleek dat klanten het toch makkelijker vinden als alle bonusaanbiedingen bij elkaar te vinden zijn.”

Fotobijschrift: Deze foto is genomen in de nieuwe AH in Didam van franchiser Ten Have. Hierop zijn enkele nieuwe formule-elementen te zien zoals lagere meubels, actiekoppen en meer warme tinten in het winkelbeeld.

Bron:

dnahdidam_8-a840x630.jpg