AH XL wil uitbreiden in noordoosten

ZAANDAM – Albert Heijn wil dit jaar drie nieuwe XL-winkels openen. De marktleider start binnenkort ook een nieuwe themacampagne. Dat meldt algemeen directeur Cees van Vliet in het personeelsmagazine Ahá.

Peter Smit |

De ambities die Albert Heijn heeft met het XL-format liggen vooral in het noordoosten van het land, waar de formule is ondervertegenwoordigd, zo valt te lezen in Ahá. “AH XL zit vooral in de Randstad, Utrecht en in het zuiden van het land. Uiteindelijk willen we in elke regio de ideale mix aanbieden van city-, wijkwinkel en XL, zodat iedereen altijd dicht bij huis terecht kan bij zijn eigen Albert Heijn”, aldus formulemanager Mariëlle Hoogendoorn.

Sushibar
AH telt momenteel 31 XL-winkels. Aan de formule wordt voortdurend gesleuteld, zo valt te lezen in Ahá. Momenteel is het formulemanagement weer met nieuwe ideeën bezig, zoals een koppeling aan de al eerder aangekondigde afhaalpunten voor de webwinkel van AH. Daarnaast wordt gedacht aan nieuwe flexibele presentatievormen voor op de winkelvloer. “Zomaar een wild idee: een sushibar die je – als bijvoorbeeld de belangstelling terugloopt – eenvoudig en snel kunt omvormen tot een soepenbar”, aldus Hoogendoorn.

Overtreffen
AH-Directeur Van Vliet kondigt in AH aan dat er na de lopende Hamsterweken een actie met een compleet nieuwe thema volgt. Details geeft hij nog niet, maar dat het een succes gaat worden staat voor hem al vast. “Dit thema zal het succes van de voetbalplaatjes van afgelopen jaren zeker overtreffen.”

Bron: Ahá

albert_heijn_muiden2-a840x630.jpg