Sainsburys.jpg

Buitenland

Sainsbury’s investeert fors om prijzen te drukken

LONDEN – De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft aangekondigd om £ 15 miljoen te investeren om de prijzen van huishoudelijke basisproducten, waaronder kip, pasta en rijst, te verlagen. Op deze manier komt de super haar klanten tegemoet.

Yentl Bocxe Strik |

De prijsverlagingen maken deel uit van Sainsbury’s belofte om de prijzen laag te houden voor producten die het grootste verschil maken voor klanten. Daarnaast zal de detailhandelaar, als enige Britse supermarkt, de prijs van haar ‘Free from’-pasta gelijk trekken aan de prijs van standaardpasta. Tevens zal de super de prijs van haar ‘Happier & Healthier’ kipfilets verlagen tot het prijsniveau van discounter Aldi.

"Britse super betaalt £ 15 miljoen uit eigen zak"

Besparingen
De prijsverlagingen zullen de hele zomer gelden. Rhian Bartlett, food commercial director bij Sainsbury’s, zegt: “Terwijl de kosten van levensonderhoud doorstijgen, blijven we meedogenloos gefocust op het verlagen van de prijzen van essentiële producten die het grootste verschil maken voor onze klanten.” Zij vervolgt: “In de afgelopen twee jaar hebben we 560 miljoen pond geïnvesteerd om de prijzen laag te houden en meer recentelijk hebben we de prijs verlaagd van basisbenodigdheden zoals brood en boter, melk, tonijn en toiletpapier. We verlagen prijzen dus ook als de groothandelsprijs van producten daalt. Een geruststelling voor onze klanten. Zij vinden geweldige deals als ze bij ons winkelen en hoeven nergens anders heen om de beste prijzen te krijgen voor hun dagelijkse benodigdheden.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: