Albert Heijn deelt 46 miljoen mini's uit

WORMERVEER – De actie met het winkelhuisje van Albert Heijn is uitgeroepen tot de meest succesvolle premiumcampagne van het afgelopen jaar. In totaal deelde AH 46 miljoen mini’s uit.

Peter Smit |

Dat meldt PromZ, het platform voor actiemarketing. AH startte de mini-campagne rond ‘winkeltje spelen’ naar aanleiding van het 125-jarig bestaan. De jubileumactie van Albert Heijn was voor zes op de tien Nederlanders reden om Mini’s te gaan sparen. Het had ook een positieve uitwerking op het imago: maar liefst 61 procent van de mensen die aan de actie meedeed, vond de actie een sympathieker middel dan een tv-commercial, en 55 procent noemde de jubileumpromotie leuker dan het sparen van voetbalplaatjes of plaatjes van dieren, meldt PromZ die de actie uitroept tot de PromZ Premium Promotion of the Year 2012.

Pindakaas
Het onderzoek naar de acties is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. Deze stelt vast dat de deelnemende A-merken ook profiteerden van de mini-campagne. Van de ondervraagden zegt 22 procent dat er merken bijzaten die ze al een beetje vergeten waren. Het favoriete spaarobject was de mini-Calvé Pindakaas, op de voet gevolgd door Coca-Cola. Zwitsal en Lay’s deelden de derde plaats. Voor 6 op de 10 spaarders was het een grote teleurstelling dat deze artikelen al snel waren uitverkocht. Elf procent van de ondervraagden ging na de actie weer naar een andere supermarktketen toe.

Bron: PromZ

ah_winkeltje_harry_piekema_c-a840x630.jpg