kant-en-klaarmaaltijd.jpg

Formules

Albert Heijn onthult nieuwste vers- en gemaksassortiment

ZAANDAM – Met de volledig verbouwde vestiging aan het Museumplein in Amsterdam presenteert Albert Heijn de nieuwste gemaksmaaltijden. Daarmee speelt de supermarktketen in op de veranderde klantbehoefte naar snelle, lekkere en gezonde maaltijden.

Redactie |

In een eigen klantonderzoek ‘Hoe eet Nederland?’ signaleerde Albert Heijn dat ‘gezond’, ‘makkelijk’ en ‘lekker’ belangrijke overwegingen zijn bij het samenstellen van de doordeweekse maaltijd. De supermarkt ziet in de winkels en de zoekdata op de website en app dat aan het begin van de week gezond eten een belangrijkere rol speelt en mensen krapper in de tijd zitten. Naarmate het weekend nadert, is er meer ruimte voor uitgebreider koken. In het weekend heeft men daar meer tijd en zin in. Het valt op dat over de hele linie de behoefte aan gemak toeneemt. Vergeleken met het jaar 1997 is de tijd die men aan koken besteed gehalveerd naar ongeveer een half uur. Albert Heijn ziet de toenemende behoefte aan gemak terug in verkoopcijfers; zo groeide de verkoop van vers bereide maaltijden met 58%, het aantal verspakketten met 17%, en pureersoepen met 19%. 

Focus op vers
Het gemaksassortiment van AH bestaat nu uit 288 gerechten waarvan de snelste binnen 5 minuten op tafel kan staan. “De winkel aan het Museumplein heeft na de verbouwing de focus op vers en gemak, een inspiratiebron voor klanten die alles bij elkaar gepresenteerd zien. Ideaal om snel, tussen werk en thuis of sport, een gezonde, lekker en snelle maaltijd te zoeken. Ook blijft de kenmerkende chef Sushi kiosk met verse sushi, poké bowl en Bam Tuk”, aldus Albert Heijn.

AH app
Om de weekplanning te vergemakkelijken, kunnen klanten zelf hun weekmenu samenstellen in de AH app op basis van hun eigen wensen. Door in de app eenvoudig de ingrediënt- en dieetvoorkeuren van bijvoorbeeld vega of eiwitrijk en het aantal personen op te geven, stelt de app een week aan gerechten voor met bereidingstijdsindicatie. Binnen een paar klikken en minuten kan een klant zo gemakkelijk een week aan maaltijden tegelijk met de wekelijkse boodschappen thuis laten afleveren.

Bron: Levensmiddelenkrant

Lees meer over: