ZOETERMEER- Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn lanceren de ‘Ik recycle blik’ campagne in Nederland en België. De gezamenlijke campagne werd vorig jaar in Nederland gelanceerd.
Dit jaar nemen naast alle Nederlandse AH-filialen ook alle Vlaamse vestigingen deel aan de campagne. Doel van de campagne is consumenten te bedanken voor hun recyclinginspanningen. De actie bij Albert Heijn vindt plaats in de week van 10 september. Elke winkel van Albert Heijn krijgt de mogelijkheid om een ‘Ik recycle blik’ fiets weg te geven. Een week lang zijn er acties en maken klanten kans om één van de 950 ‘Ik recycle blik’ fietsen te winnen. Bij aankoop van 2 actieproducten blik van hetzelfde merk maakt de consument kans op deze limited edition fiets. Deze fiets is gemaakt van recycled blik. Vera Ortmanns van de stichting: “Wij zijn heel blij dat deze campagne nu wordt uitgebreid naar Vlaanderen. Albert Heijn is een van de grootste supermarktketens en daarmee een belangrijke partner voor ons om een grote groep consumenten te bereiken. De klant die producten in blik koopt, maakt een duurzame keuze. Blik is namelijk niet alleen kampioen recycling, maar is ook nog eens eindeloos recyclebaar, met behoud van kwaliteit.”
Bron: Levensmiddelenkrant