section1_page38_article1_1.jpg Amber Verschuur (brand manager Oldtimers) en Pieter Hoenderop (sales manager) blijven de consument verrassen met bijzondere smaken.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: OLDTIMERS ANIJSDROP

WADDINXVEEN – Concorp verraste vorig jaar iedere dropliefhebber door de bekende Oldtimers dropjes in een seizoensjasje te steken. Sindsdien mag het dropmerk in één adem genoemd worden met seizoensproducten als bockbier, graskaas en rabarber. “Door elk jaar nieuwe zomer- en wintersmaken te introduceren, blijven we de consument verrassen”, zegt Amber Verschuur, brand manager Oldtimers bij Concorp. Debutant in deze categorie is Oldtimers Anijsdrop, en laat deze nou net héél goed zijn ontvangen.

Redactie |

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“Fantastisch dat klanten ons deze prijs toekennen. Het is een groot compliment voor ons merk en medewerkers. Onze dropmakers zijn dagelijks bezig met de ontwikkeling van onze drop, dus om deze waardering van klanten te krijgen, is erg fijn! We zien weinig innovaties in de dropcategorie. Het doel van deze introductie was om meer excitement toe te voegen aan de categorie. Inmiddels stroomt bijna de derde seizoensvariant in de schappen, dus dat is gelukt! Door elk jaar nieuwe zomer- en wintersmaken te introduceren, blijven we de consument verrassen.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Wij verwachten dat dit komt omdat Oldtimers Anijsdrop een verrassende introductie is. Niet alleen de smaak zagen wij nog niet terug in het dropschap, ook het werken met seizoensvarianten in drop bestond nog niet. Opvallend, want in andere categorieën zoals bier en zuivel is dit heel gebruikelijk. Daarnaast zijn wij een van de weinige producenten in Nederland die drop met coating kunnen maken. Bij Oldtimers combineren we traditioneel vakmanschap graag met nieuwe smaken en technieken. De lichtzoete, winterse smaak van anijs gaat perfect samen met de rijke en zoete smaak van zoethoutwortel, het hoofdingrediënt van drop. Het zoete, ijzig witte poederlaagje maakt dit winterse genot compleet!”

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“Zoetwaren is een impulscategorie bij uitstek, daarom is het van belang om de nadruk te leggen op de presentatie op de winkelvloer. Dit hebben we gedaan middels POS-materiaal. Daarnaast hebben we het product in de Foodybox December gestopt om ervoor te zorgen dat er online meer aandacht kwam voor dit product. Hier is mooie user generated content uitgekomen die wij zelf weer konden delen op ons eigen platform. De afgelopen periode werden wij vaak getagd in story’s van consumenten, super om te zien dat zij genieten van ons product.”

"Ons doel is om meer excitement in de dropcategorie te brengen"
section1_page38_article1_2.jpg

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“Bij Oldtimers combineren we traditioneel vakmanschap graag met nieuwe smaken en technieken passend bij het seizoen, want de dropcategorie kan wel wat reuring gebruiken. Onze Anijsdrop is een heerlijke seizoensdrop met een bijzondere coating die garant staat voor een winterse smaakervaring. De pure ingrediënten zorgen voor de perfect uitgebalanceerde smaak en de stevige structuur past goed bij de identiteit van Oldtimers.”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat het product opvalt in het schap en ook de ruimte krijgt die het merk verdient. Onze seizoensdrop is momenteel exclusief te koop bij Albert Heijn. Wij vinden het belangrijk om op verschillende locaties verkrijgbaar te zijn, zodat de consument kan genieten van een dropje onderweg naar werk of tijdens het tv kijken.”

"Een mooie toevoeging aan het Oldtimers assortiment."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: