Boon's Markt pakt uit met versarena

FOTOIMPRESSIE VLAARDINGEN – Boon’s Markt combineert een focus op vers met veel aanbiedingen. De nieuwe formule van het familebedrijf Boon Sliedrecht speelt daarmee in op de nieuwste trends.

Joost Agterhoek |

Op een oppervlakte van 1800 vierkante meter vvo opende Boon deze week de eerste vestiging van de nieuwe Formule Boon’s Markt. De winkel telt een assortiment van 20 duizend sku’s, waarbij de nadruk vooral ligt op de versarena. Boon speelt op deze afdeling met houten kisten, sfeervolle signing en een ambachtelijke uitstraling. In een keuken maken koks verse pizza’s en geven demonstraties.

Omzetgroei
Met een grote nadruk op vers neemt Boon’s Markt afstand van de onderkant van de markt waar Lidl aan een sterke opmars bezig is. Net als DekaMarkt, Jan Linders zoekt het familiebedrijf naar onderscheidend vermogen door service en sfeer toe te voegen. Aan prijskopers is ook gedacht. Met blauwe kopstellingen en actiepallets geeft Boon’s Markt prijssignalen af.

Routine
In februari opent Boon Sliedrecht een tweede Boon’s Markt in Woudrichem. Ondanks dat er nog een evaluatie zal volgen zijn elementen van de nieuwe formule al toepasbaar in bestaande MCD-formules, zegt directeur Klaas Boon. “De formules kunnen prima naast elkaar functioneren. Wel kan iedere MCD elk onderdeel dat ze willen overnemen, implementeren in de eigen winkel. Daarmee willen we consumenten verrassen, uit de routine halen met een bijzonder aanbod.” Gaat een MCD-winkel om naar Boon's Markt, dan dient de supermarkt wel een daarbij behorende omzetgroei te realiseren. Dat komt door het lagere prijsniveau en het hoger actie-aandeel.

Foto 2: Directeur Klaas Boon, directeur, Willem Boon, manager formulebeheer en –ontwikkeling en Arij Boon, directeur algemene zaken (vlnr).

Meer over de Boon’s Markt aanstaande zaterdag in Levensmiddelenkrant.

Bron: Levensmiddelenkrant

01_boons_markt-a840x630.jpg