HALLE - De Colruyt Groep lanceert het nieuwe huismerk Boni Selection. Het nieuwe merk zal de vijftig bestaande huismerken van de Belgische retailer bundelen.
Colruyt spreekt zelf over een ‘thuismerk’ dat betaalbare, huiselijke kwaliteitsproducten herbergt. Het merk is nodig omdat voor klanten niet altijd duidelijk was dat merken als Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken waren, zegt de retailer in een persbericht. Tegen eind 2015 is de bundeling naar verwachting afgerond. Alle huismerken krijgen een eenduidige nieuwe verpakking en logo. Het nieuwe huismerk past in de lijn van het budgetmerk van Colruyt, Everyday Selection.
Spaarzegels
De naam Boni komt bij Colruyt niet uit de lucht vallen. De eerste zelfstandige winkels van de keten in de jaren 50 droegen de naam al en gaven gelijknamige spaarzegels uit. Tot voor kort was Boni het eigen merk voor groenten en fruit van Colruyt. Die categorie werd als eerste gerestyled tot Boni Selection.
Bron: Levensmiddelenkrant