Formules

Consumentenbond tikt Dirk en Hoogvliet op de vingers

DEN HAAG - Dirk en Hoogvliet misleiden consumenten door in hun advertenties de uitkomsten van de prijspeiling supermarkten van de Consumentenbond te verdraaien. De Consumentenbond sommeert Dirk en Hoogvliet om onmiddellijk te stoppen met deze manier van adverteren.

Dirk adverteert online en in zijn folders met 'Consumentenbond bewijst: Dirk heeft de laagste kassabon van Nederland. Altijd!'. Hoogvliet verwijst in zijn winkels en folders eveneens naar de prijspeiling van de Consumentenbond en adverteert met de tekst 'Bewezen de goedkoopste supermarkt bij u in de buurt'. Beide supermarkten geven foutieve informatie, omdat in de prijspeiling van de Consumentenbond van mei 2015 Nettorama gemiddeld de laagste prijs voor A-merken heeft en Lidl en Aldi de laagste prijs voor huismerken. Dat schrijft de Consumentenbond op haar site. Bovendien misleiden Dirk en Hoogvliet de klant ook met de tabellen die zij hebben overgenomen van de prijspeiling. Hierin laten zij supermarkten die goedkoper of even goedkoop zijn achterwege.

Boni
De prijspeiling waar de ketens naar verwijzen komt uit mei toen de Consumentenbond ruim 10.000 prijzen van A-merk- en huismerkproducten noteerde bij achttien supermarktketens. Volgens deze prijspeiling is Nettorama de goedkoopste voor A-merken, Dirk en Hoogvliet zijn gemiddeld 2 procent duurder, net als Boni en Jumbo. Ook voor huismerken zijn Dirk en Hoogvliet niet de goedkoopste: Nettorama is gemiddeld 6 procent goedkoper dan Dirk en Hoogvliet. Bij Aldi en Lidl liggen de prijzen zelfs gemiddeld 14 procent lager dan bij beide formules. Bovendien delen zij ook nog de derde plek met Boni.

Bron: Levensmiddelenkrant

dirk_van_den_broek_actie_sgning_actiedruk_promodruk_2-a900x525.jpg