BODEGRAVEN – De naam Coop zal niet verdwijnen uit het straatbeeld. Dat meldt Van Tol Retail naar aanleiding van berichtgeving van de NOS. Dit heeft bij klanten en lokale gemeenschappen tot verwarring geleid, zegt het bedrijf.
De woordvoerder meldt dat “Van Tol Retail de merknaam en het bijbehorende beeldmerk heeft overgenomen van Plus. Dit betekent inderdaad dat het merk niet verdwijnt uit het straatbeeld en onder de vlag van Van Tol Retail zal voortbestaan en dat voor een periode langer dan twee jaar.”
"Die verwarring willen wij wegnemen," aldus Michael van den Hurk, commercieel directeur bij Van Tol. "Wij willen duidelijk maken dat we de merknaam Coop en het bijbehorende beeldmerk voortzetten." De winkels die zich hebben aangesloten bij Van Tol blijven open onder de naam Coop met een subtiele verwijzing naar Van Tol. Volgens het bedrijf is dat zodat consumenten de winkel blijven vinden in hun wijk of dorp. Daarbij is het behoud van het vertrouwde en persoonlijke karakter van Coop een speerpunt.
Persoonlijke karakter
"Coop wil de supermarkt dichtbij in de wijk of in het dorp zijn, met het persoonlijke karakter waar Coop zo bekend om staat. Recente voorbeelden hiervan zijn de enthousiaste openingen van de Coop in Alblasserdam, Den Haag, Vogelenzang en Hoogmade, waar lokale ondernemers de supermarkt in de buurt vol passie voortzetten", aldus Van den Hurk.
Gewoon Coop
Naast Van Tol heeft ook Boon Food Group een aantal Coop-ondernemers onderdak gegeven. Deze ondernemers gebruiken na de overstap de naam Gewoon Coop. Deze naam mogen de winkels maximaal twee jaar gebruiken. Dat zijn Boon en Plus overeengekomen. In die twee jaar worden alle winkels omgebouwd naar een van de formules van Boon en zal Gewoon Coop van de gevels verdwijnen.
Bron: Levensmiddelenkrant