NIEUWVEEN – Dirk van den Broek bagatelliseert woensdag in diverse dagbladen de prijsverlagingen die Albert Heijn deze week doorvoerde. ‘Hamsterweken? Hamsterjaren!’, kopt de advertentie van de keten.
De dagbladadvertentie haakt in op de grote prijsverlagingsronde die marktleider Albert Heijn dit weekend aankondigde. “Een paar weken prijsstunten onder leiding van een kolonie koddige knaagdieren is leuk. En in een ‘prijzenslag’ 1.000 van de meer dan 20.000 producten in prijs verlagen, klinkt natuurlijk stoer. Maar is het niet veel leuker als u élke dag, jaar in jaar uit gewoon de allerlaagste prijs betaalt? Bij Dirk, Bas en Digros profiteert u van Hamsterjaren”, aldus de tekst. Dirk, Bas en Digros, die zelf onlangs met een ‘Prijs Protest’ kwamen, doen in de advertentie geen concrete prijsverlagingen, maar stellen dat ze altijd de goedkoopste zijn. “Of het nu gaat om A-merken, huismerken, budgetmerken, verse of biologische producten, in de aanbieding of niet.”
Lees alle berichtgeving over de recente prijsverlagingen en de reacties uit de markt in het Dossier.
Bron: Levensmiddelenkrant