nivea-1495475_1920.jpg Foto: Pixabay

EcoBeautyScores voor Nivea en Eucerin

AMSTERDAM – Beiersdorf heeft als een van de eerste cosmeticabedrijven de EcoBeautyScore geïmplementeerd. Online heeft Nivea de EcoBeautyScore op haar gezichtsverzorgingsproducten in de eerste Europese markten, waaronder Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het VK (meer volgt).

Redactie |

De scores zijn toegankelijk voor consumenten op de productdetailpagina's van de lokale Nivea-website. Dankzij de inspanningen van Beiersdorf in de afgelopen jaren om productformules en verpakkingen te verbeteren naar een lagere voetafdruk, behaalde 99% van het Nivea-gezichtsverzorgingassortiment een A- en B-score.

Eucerin
Voor Eucerin zijn de scores toegankelijk op www.eucerin.com en zullen ze in de loop van 2025 in heel Europa worden uitgerold, inclusief Nederland. Ook hier uitstekende scores: 100% van de Eucerin-gezichtsverzorgingsproducten ontving een A- of B-score voor hun milieu-impact.

Blijvende impact
Dr. Gitta Neufang, chief R&D Officer: "We zijn verheugd om te zien dat het harde werk van de afgelopen jaren resulteert in zo'n concrete en unieke tool. Dit gezamenlijke initiatief is een belangrijke stap voorwaarts en we zijn dankbaar voor de samenwerking met meer dan zeventig sectorpartners. Het zal een blijvende impact en positieve verandering teweegbrengen."  

De Nederlandse consument centraal
Deze stap sluit naadloos aan bij de groeiende vraag van Nederlandse consumenten naar meer inzicht in de ecologische voetafdruk van de producten die zij gebruiken. Beiersdorf Nederland is ervan overtuigd dat de EcoBeautyScore een waardevol instrument zal zijn om consumenten te helpen bij het maken van weloverwogen en duurzame keuzes.

Over Beiersdorf AG
Al meer dan 140 jaar staat Beiersdorf voor innovatieve huidverzorging en baanbrekend huidonderzoek. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Hamburg, Duitsland, heeft wereldwijd meer dan 22.000 medewerkers in dienst. In het boekjaar 2024 genereerde Beiersdorf een omzet van € 9,9 miljard en een operationeel resultaat (EBIT-marge exclusief bijzondere factoren) van € 1,4 miljard. Toonaangevende internationale merken zoals Nivea (het nummer 1 huidverzorgingsmerk ter wereld), Labello, Eucerin, La Prairie en Hansaplast worden dagelijks gekozen door miljoenen mensen wereldwijd. Met als doel 'Care Beyond Skin’ streeft Beiersdorf een ambitieuze duurzaamheidsagenda na met als doel Net Zero vanaf 2045.

Bron: Levensmiddelenkrant