Fabrikanten verminderen plasticgebruik

AMSTERDAM- Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat en DJ Sam Feldt hebben samen met o.a. AB InBev, Air Events, Amsterdam Dance Event, Coca-Cola, DGTL, Grolsch, Gemeente Amsterdam, Heineken, ID&T, Lipton en Vrumona de campagne ‘Plastic Promise’ om verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie te stimuleren gelanceerd.

Lisa van der Linden |

Tijdens de lancering is er aandacht voor manieren waarop bedrijven kunnen bijdragen aan het doel om binnen drie jaar minimaal vijftig procent van alle plastic wegwerpartikelen (zoals bekers, borden, bestek en regenponcho’s) door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt.

Halvering
Staatssecretaris Van Veldhoven: “Het is bizar als je ziet hoeveel plastic bekers, rietjes en voedselverpakkingen we produceren om die vervolgens maar één keertje te gebruiken. Dus dat we vandaag samen afspreken om op festivals binnen 3 jaar minimaal de helft van al die plastic wegwerpartikelen weg te doen en door duurzame alternatieven te vervangen, is heel goed nieuws.”

Bron: Out.of.Home Shops

coca-cola-a900x525.jpg