Folder DekaMarkt in jaren 50 stijl

VELSEN- NOORD – ‘Mieters voordelig’ en ‘Daar lust men wel pap van’, het zijn enkele kreten in de laatste DekaMarktfolder. Om het 65-jarige bestaan van het bedrijf ook hierin terug te laten komen heeft de formule zijn laatste folder volledig in een jaren vijftig jasje gegoten.

In de eerste pagina’s van de folder kan de klant alles lezen over de geschiedenis en het ontstaan van de formule. Een medewerker van het ‘eerste uur’ vertelt over het verschil tussen toen en nu. Een pagina verder maken klanten kans op diverse prijzen in een waar ‘Prijzenfestijn’, zoals waterkokers, eierkokers, LED TV’s en een dagje naar het Dolfinarium.

Hoezee!
Verder bestaat de folder uit reguliere advertenties die zijn opgemaakt in de stijl van tone. Zo hebben Haribo, Lipton en Pampers een compleet aangepaste advertentie. Daarbij geven stripfiguurtjes uit die tijd nog commentaar op de aanbiedingen met ouderwetse kreten als: ‘Hoezee, dat valt mee’.

Weekendvoordeel
Naast de folder die volledig past bij het 65 jarige bestaan van het bedrijf, introduceerde DekaMarkt afgelopen week ook de weekendfolder met extra weekendvoordeel. Onder meer Dirk van den Broek en Aldi hadden al een dergelijke actie.

Bron: Levensmiddelenkrant

deka_folder-a840x630.jpg