GIESSEN – Groentebedrijf Hak laat de verpakking van de Kidneybonen Chili Schotel lijken op haar mascotte. De tijdelijke verpakking is onderdeel van de ‘Zak erin!’-campagne die aandacht geeft aan de stazakken met bonenschotels. De mascotte, een wandelende stazak Kidneybonen Chili Schotel, was afgelopen jaar veelvuldig te zien op festivals.
De mascotte heeft ervoor gezorgd dat de bekendheid en koopintentie van de stazakken in de leeftijdscategorie tussen de 18 en 24 jaar flink is vergroot. Yolanda van Grootel, brand communication manager bij HAK: “We zien aan het hoge engagement op social media dat de jongere doelgroep onze mascotte compleet heeft omarmd. We krijgen regelmatig vragen of ze onze mascotte een keer kunnen ontmoeten en welke festivals we nog meer zullen bezoeken. Door het lanceren van de Limited Edition kan iedereen deze zomer met onze Bestie beleven.”
Succes
De tijdelijke verpakking moet het succes van de mascotte doorvertalen naar de winkelvloer als onderdeel van de cross-mediale campagne ‘Zak erin!’. De inspiratie voor de campagne komt vanuit consumenten die op social media delen wanneer de stazakken een uitkomst zijn in bijvoorbeeld een drukke week. De campagne is gericht op de brede doelgroep van studenten en forenzen tot jonge gezinnen en festivalgangers.
De campagne loopt nog tot medio augustus. Naast social media zal de campagne te zien zijn op digitale schermen in de buurt van stations, winkelcentra en supermarkten. Op de tijdelijke verpakking kunnen klanten een QR-code scannen om kans te maken op diverse prijzen.
Bron: Levensmiddelenkrant