ZOETERWOUDE- Heineken wil in Nederland meer gaan inspelen op de groeiende behoefte aan ciders. De bierbrouwer heeft daarom meerdere nieuwe varianten gelanceerd, onder andere Apple Bandit voor het retail-en horecakanaal.
Daarnaast gaat de fabrikant een reeks ‘speciale’ ciders introduceren in het horecakanaal: Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen. “De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland”, legt Pascal Gilet, algemeen directeur van Heineken Nederland uit. “We geloven daarom dat nu het moment is om flink in te zetten op de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie. Een grote groep consumenten is steeds meer op zoek naar variatie voor verschillende momenten; van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij. Met cider bieden we – ook de groep waarvan bier niet de eerste keuze is – een natuurlijk, verfrissend en licht alcoholisch drankje. Ideaal om een borrel mee te starten.”
Hart
De bierbrouwer wil dat de nieuwe Apple Bandit het hart van de cidercategorie wordt, zoals Heineken dat is voor pils en Amstel dat is voor Radler. Apple Bandit is vanaf juni in de supermarkt verkrijgbaar in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van €4,99 (retail). Vanaf deze zomer zal Apple Bandit ook in de horeca beschikbaar zijn in 30cl fles. Daarnaast zullen de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden selectief geïntroduceerd worden in diverse horecagelegenheden. Stassen is daarnaast vanaf september verkrijgbaar bij Gall & Gall.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops