E-commerce

HelloFresh groeit naar 7,3 miljoen klanten

BERLIJN – HelloFresh is 2021 sterk van start gegaan. Ze groeide in het eerste kwartaal in zowel het Amerikaanse als internationale segment, tot 7,3 miljoen actieve klanten.

Ruby van Hooijdonk |

Deze groei is voornamelijk wegens forse klantengroei, het hoge aantal orders en gemiddelde uitgave per bestelling. In het eerste kwartaal bedroeg de brutowinst van HelloFresh 159 miljoen euro (ten opzichte van 63,1 miljoen euro in het eerste kwartaal in 2020). Naar aanleiding van deze positieve cijfers in het eerste kwartaal heeft HelloFresh de prognose voor de omzetgroei voor het hele jaar opgetrokken.

Oplossing voor online boodschappen
Dominik Richter, ceo en medeoprichter van Hellofresh dankt deze forse groei aan de inzet van alle teams en de veranderende manier van boodschappen doen “Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de vele voordelen ontdekt van ons volledige aanbod in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen.” Richter is er van overtuigd dat HelloFresh zal blijven profiteren van consumenten die online boodschappen doen en de maaltijdbezorger als gemakkelijke oplossing zien.

Losse producten
HelloFresh Nederland was de eerst regio waar ook extra producten besteld konden worden, naast de dinerboxen. Klanten kunnen kiezen uit fruit-, bak- en wijnboxen. Begin dit jaar kwamen er meer dan 150 losse producten bij zoals kaas, brood, dessert en meer. Deze premium producten van leveranciers dragen bij aan het lokale succes. In de loop van dit jaar zullen de extra producten verdubbeld worden.

Bron: Levensmiddelenkrant

hellofresh.jpg