Factor-beeld-1 (1).jpg

E-commerce

HelloFresh lanceert kant-en-klare maaltijdservice

AMSTERDAM – HelloFresh lanceert een kant-en-klare maaltijdservice in Nederland en Vlaanderen. Factor is de naam van deze service, die in 2020 door HelloFresh werd overgenomen en focust op voedzaamheid, versheid en smaak.

Redactie |

Wekelijks wordt er een grote selectie van door chef-koks bereide maaltijden aangeboden, die volgens HelloFresh aan meerdere dieetwensen tegemoetkomen. Zo zijn er vegetarische, flexitarische, pescotarische en keto maaltijden. Een kwart van de maaltijdopties is veganistisch of vegetarisch. Klanten kunnen de maaltijden bestellen via de app of website factormeals.nl en ze worden aan de deur van de klant afgeleverd op het door hun gekozen moment. HelloFresh maakt melding van een speciale verpakkingstechniek, waarbij de maaltijden tot een week na levering vers blijven en ze in slechts 3 minuten klaar zijn om te eten.

Gezond en gemakkelijk
"Na een meer dan tien jaar lang succesvol verhaal van HelloFresh (sinds 2012) en onze recente lancering van GreenChef (2022), zijn we enthousiast om klanten in Nederland en Vlaanderen een nieuwe, gezonde en gemakkelijke ervaring te bieden. Factor maaltijden sluiten perfect aan bij de trend van consumenten op het gebied van gemak, gezondheid en kwaliteit. Klanten kunnen erop vertrouwen dat de maaltijden van Factor altijd gezond en vers zijn. We kijken ernaar uit om deze eerste markten in Europa te veroveren en in de toekomst nog verder uit te breiden”, aldus Christiane Schrijvers-von Griesheim, co-managing director voor Factor Europe. Kaylyn Tolzmann, die ook co-managing director bij Factor Europe is, vult aan: "Vergeleken met de traditionele manier van boodschappen doen en kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt, is het model van Factor gebaseerd op de daadwerkelijke vraag van de klant. Al onze maaltijden zijn samengesteld door chefs en diëtisten, gebaseerd op uitgebreid onderzoek naar onze klantbehoeften. Doordat we gebruik maken van de technologische en operationele infrastructuur, die is opgezet vanuit HelloFresh, kunnen we klanten zo efficiënt mogelijk bedienen. Hieronder vallen bijvoorbeeld leveringen met de HelloFresh distributie vloot, die al op 65% van zijn routes met elektrische wagens rijdt.” 

Factor-beeld-2.jpg

Marktleider
In de Verenigde Staten is Factor al meer dan tien jaar succesvol operatief en is de service uitgegroeid tot de marktleider op het gebied van kant-en-klare maaltijden met een marktaandeel van 60% (Q4 2022). Ook hier wordt gebruikgemaakt van de direct-to-consumer expertise van HelloFresh, de productiecapaciteit en distributieketen. Aan het begin van dit jaar werd Factor in Canada gelanceerd, en nu zijn Nederland en Vlaanderen aan de beurt. Een eerste stap in de ambitie om Factor naar Europa te brengen, wat voor HelloFresh een belangrijk onderdeel is van de wereldwijde multi-tier merkstrategie. De maaltijdbezorgdienst koos voor Nederland en Vlaanderen omdat uit eigen onderzoek blijkt dat juist hier consumenten een groeiende interesse hebben in kant-en-klaar diensten en eenvoudige maaltijden van hoge kwaliteit. Factor heeft zichzelf als doel gesteld de leidende kant-en-klaarmaaltijden bezorgservice in Nederland en Vlaanderen te worden, waarna het haar aanwezigheid wil uitbreiden naar andere Europese landen.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops