Formules

Hoogvliet haalt 20.000 euro op met donatieknop

ALPHEN AAN DEN RIJN- Marketing manager van Hoogvliet, Anneke van Kempen, heeft vorige week een cheque overhandigd aan Wendela van Asbeck van de Plastic Soup Foundation.

Lisa van der Linden |

De cheque vertegenwoordigt een donatie van 20.000 euro namens Hoogvliet. De supermarktketen steunt Plastic Soup Foundation met een donatieknop op de statiegeldautomaten. Klanten kunnen er na het invoeren van de statiegeldflessen voor kiezen het statiegeldbedrag te doneren aan Plastic Soup Foundation. De knop is op 1 maart 2018 op de statiegeldautomaten geplaatst. Hoogvliet is blij verrast met het enorme bedrag van 20.000 euro dat in drie maanden tijd is opgehaald. “We zijn er ontzettend trots op dat onze klanten dit goede doel hebben omarmd. Zeker gezien de aandacht die er momenteel is voor het terugdringen van plastic afval, vinden wij dit een prachtig resultaat”, aldus Anneke van Kempen.

Verantwoordelijkheid
Algemeen directeur Siep de Haan van Hoogvliet: “Wij vinden het belangrijk om als supermarkt onze verantwoordelijkheid te nemen als het gaat om het voorkomen en oplossen van vervuiling door plastic. Plastic Soup Foundation leert jonge kinderen wat plastic soep is en wat zij zelf kunnen doen om te voorkomen dat plastic in het milieu terecht komt. Aan zo’n bijzonder project leveren wij graag onze bijdrage.”

Bron: Levensmiddelenkrant

hoogvliet_steunt_plastic_soup_foundation-a900x525.jpg