Formules

Hoogvliet lanceert premium huismerk Buitengewoon

ALPHEN AAN DEN RIJN - Na Top! Van Coop, Plus Moment, AH Excellent en Delicieux van Lidl komt nu ook Hoogvliet met een premium huismerk: Buitengewoon.

Lisa van der Linden |

Hoogvliet start met het nieuwe eigen merk in aanloop naar de paasperiode. Volgens reclamestrateeg Rob Benjamens is de concurrentiestrijd heftig en kunnen supermarktketens niet meer achterblijven met een premium huismerk. “Het past helemaal in deze wereld waarin de markt volop in beweging is. Daardoor worden formules gedwongen om de concurrentie aan te gaan”, vertelt Benjamens.

Toonaangevend
Albert Heijn was volgens hem jarenlang toonaangevend met AH Excellent, maar is al gauw ingehaald door Lidl met het merk Delicieux, dat inmiddels een voorsprong heeft. Hoogvliet heeft naar eigen zeggen lang gewerkt aan de totstandkoming van de merkuitstraling. “Beter laat dan nooit”, aldus Benjamens. De formule kan zich volgens de reclamestrateeg met Buitengewoon goed onderscheiden van andere supermarkten. “A-merken verkopen goed, maar daar wordt een lage marge op verdiend. Je kunt je dan alleen onderscheiden met de prijs. Het rendement omhoog houden moet dan door jezelf te onderscheiden met huismerken en private labels.” De naam Buitengewoon ligt voor de hand; het huismerk van Hoogvliet (en andere Superunie-leden) is immers g’woon.

Ambachtelijk
De eerste 75 producten onder het Buitengewoon-label zijn inmiddels ingestroomd in de 68 vestigingen van Hoogvliet. Het gaat volgens de formule om een selectie van ambachtelijke en zeer kwalitatieve producten. In de loop van dit jaar zullen meer producten worden toegevoegd aan het Buitengewoon-aanbod.

Bron: Levensmiddelenkrant

buitengewoon_paasstol-a900x525.jpg