Jumbo geeft Huismerk Lab een vervolg

VEGHEL – Jumbo introduceert het Jumbo Innovatie Lab. Het platform voor concept- en productontwikkeling is een vervolg op het Jumbo Huismerk Lab.

Het is naar eigen zeggen de plek waar Jumbo het hele jaar door samen met haar leveranciers nieuwe, innovatieve producten ontwikkelt. Belangrijk uitgangspunt van het Jumbo Innovatie Lab is de formulebelofte van Jumbo: makkelijk, lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken.

Klantbehoefte
Directeur Commercie Ed van de Weerd: “Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continue naar nieuwe, innovatieve producten om onze klanten telkens opnieuw te verrassen. Ook geeft het ons handvatten om maximaal in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen.”

Thema’s
Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar, met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door één of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plekje in het Jumbo-schap verdient. Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan het expertpanel. Als het panel enthousiast is, dan maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen. Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld waarop leveranciers op hun persoonlijke dashboard de status van hun inzending kunnen zien. De eerste editie van het Jumbo Innovatie Lab start op maandag 23 mei en heeft als thema: innovatie op vers.

Bron: Levensmiddelenkrant

innovatie_lab-a900x525.jpg