BUSSUM – De koffiecups en -bonen van de Nederlandse online scale-up in eerlijke en duurzame koffie De Koffiejongens zijn nu ook te koop bij meer dan achthonderd Albert Heijn-winkels door het hele land.
Klanten verwachten tegenwoordig steeds meer transparantie, zeker in een tijd waarin de prijzen stijgen. Bij De Koffiejongens gaan eerlijke prijzen en maatschappelijke verantwoordelijkheid perfect samen. Het bedrijf was de eerste in Nederland met een composteerbare koffiecup die gemiddeld vijf keer minder CO₂-uitstoot produceert dan de traditionele aluminiumcup. De bonen zijn 100% biologisch en door directe inkoop bij lokale boeren kan het bedrijf langdurige samenwerkingen aangaan. Het bedrijf betaalt tevens een eerlijke prijs die ruim boven het Fairtrade minimum ligt.
Maximale grip
De samenwerking met Albert Heijn is de eerste waardoor de koffie van De Koffiejongens op grote schaal verkrijgbaar is. Bart Dingjan, ceo van De Koffiejongens: “Sinds onze start kozen we bewust voor een online direct-to-consumer model: zo hielden we maximale grip op duurzaamheid, kwaliteit en transparantie én bouwden we een loyale klantenbasis op. Dat we nu in de schappen van Albert Heijn liggen, is voor ons een bijzondere stap. Hiermee kunnen we een veel groter publiek bereiken en onze impact nog verder vergroten. We willen bewijzen dat commercieel succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid elkaar niet uitsluiten, maar juist versterken.”
Bron: Levensmiddelenkrant