Fabrikanten

PLMA in het teken van gezonde producten

AMSTERDAM – Fabrikanten die aanwezig waren op de PMA World of Private Label hebben massaal ingezet op de toenemende vraag naar gezonde producten.

Lisa van der Linden |

Op dé privatelabelbeurs van het jaar hebben dit jaar meer dan 2700 fabrikanten uit meer dan 60 landen hun producten gepresenteerd. De trend van vorig jaar werd doorgezet, want net als tijdens de PLMA 2018 waren er veel producenten die iedereen kennis lieten maken met veganistische producten. Levensmiddelenkrant bezocht de PLMA en ging op zoek naar nieuwe producten, innovaties en trends.

De stijgende vraag naar gezonde producten houdt de nodige fabrikanten bezig. Dat uit zich niet alleen in groente- en fruitsappen, maar ook in vegetarische producten. De vleesvervangers vliegen je om de oren en daarbij wordt volop geïnnoveerd met technieken en smaken. Van Portugese ‘worstjes’ van Schouten Food saucijzenbroodjes met vegagehakt van Van Geloven. Het zijn allemaal producten waarmee fabrikanten hun klanten willen overtuigen om het assortiment vegetarische levensmiddelen uit te breiden.

Naast vega en vegan is ook gemak een van de thema’s waar fabrikanten druk mee in de weer zijn. Voorgesneden fruit en groenten om een smoothie mee te maken, aluminiumbakjes met aardappels voor op de barbecue en handige portieverpakkingen voor onderweg. Toch zijn ook de zoete gebakjes, verse broden en allerlei soorten gedroogde worst niet weg te denken op de PLMA.

In de komende editie van Levensmiddelkrant leest u een uitgebreide reportage van de privatelabelbeurs en laten we fabrikanten aan het woord over hun nieuwste product. Deze editie verschijnt op dinsdag 3 juni.

20190522_103920.jpg
20190522_105654.jpg
20190522_123714.jpg