Fabrikanten

Riedel neemt Healthy People over

EDE – Producent van vruchtensappen Riedel neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. Het is de tweede overname door Riedel in korte tijd. Hero werd in september 2019 onderdeel van de ‘special juices’ marktleider.

Mathijs van Eeten |

De fabrikant maakt geen financiële details bekend. Bas Boswinkel, ceo van Riedel is blij. “Niet alleen omdat dit een mooie uitbreiding van onze portfolio betekent, maar ook omdat we hiermee de unieke know-how van het merk in huis halen”, aldus de directeur. “Healthy People heeft de afgelopen jaren laten zien hoe je via productontwikkeling kan inspelen op een veranderende vraag van de markt. Dat sluit uitstekend aan op de manier waarop wij de ambitieuze groeistrategie van Riedel willen realiseren.”

Versterking
Oprichter en een van de directeuren van Healthy People Arjanneke Teeuw, is eveneens te spreken over de overname. “Healthy People wil consumenten laten ervaren dat gezonde voeding ook heel lekker kan zijn”, laat ze weten in een statement. “De overname door Riedel betekent een versterking voor het merk. Hierdoor kunnen nog meer mensen kennis maken met onze producten, en dat is alleen maar mooi. Daarnaast betekent de overname door Riedel voor de langere termijn meer zekerheid voor Healthy People en haar medewerkers.”

Healthy People wil zich profileren met innovatieve sappen, zuivelproducten en snacks. Het bedrijf is in 2006 door Arjanneke Teeuw en Joost de Bruijne opgericht. Het imago van het merk draait om ‘de positieve kracht van voedingsmiddelen’. Zo introduceerde Healthy People in 2006 als eerste in Nederland superfruitsap van granaatappel. De consumentenwaarde van Healthy People bedraagt circa 11 miljoen euro.

Buy-and-build
Boswinkel Riedel spreekt van een goedwerkende een buy-and-build-strategie. “Toen Riedel in 2017 door Standard Investment werd overgenomen was er sprake van een enorme overcapaciteit, maar daar is bijna geen sprake meer van. Dankzij een ondernemende, toekomstgerichte instelling kunnen we snel belangrijke beslissingen nemen. Dat zien we terug in een significante versteviging van de positie van Riedel, niet alleen dankzij de overnames zoals deze, maar ook door de verdere ontwikkeling van onze eigen merkenportfolio.”

Riedel is in 1879 opgericht als producent van vruchtensappen. Met merken als Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Van de Boom, Taksi, Extran en Hero FruitOntbijt is het bedrijf in het laatste kwart van de vorige eeuw uitgegroeid tot marktleider in houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. Riedel is in 2017 door investeringsmaatschappij Standard Investment overgenomen van Friesland Campina.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

bm_healthy_people_voor_internet.jpg