NIX Challenge 2021 gaat van start

AMSTERDAM – In de week van 13 tot en met 20 september strijden supermarktmedewerkers in de eerste plaats in de NIX challenge, dat is een initiatief van CBL. Bij deze wedstrijd moeten medewerkers de juiste leeftijd van jongeren die tabak of alcohol willen kopen raden. De finalisten (per supermarktketen) strijden 29 september tegen elkaar.

De supermarktmedewerker met de hoogste score maakt kans op prijzen van 500, 300 en 200 euro die ze mogen besteden aan een (coronaproof-)teamuitje. In 2020 werd de NIX Challenge 43.866 keer gespeeld door 26.762 personen.

NIX
Supermarktmedewerkers dienen een certificaat te hebben om achter de kassa te mogen werken. Dit kunnen zij behalen door de e-learning ‘Soms moet je nee verkopen’ te doorlopen. Dit om ervoor te zorgen dat de regelgeving wordt nageleefd dat jongeren onder de achttien met alcohol of tabak de supermarkt verlaten. Met behulp van NIX18-campagne, voorlichting aan de consument en training van medewerkers en onderlinge controles leven supermarkten er naartoe dat de regelgeving 100 procent wordt nageleefd.

Bron: Levensmiddelenkrant