AH stijgt naar plek twee in Varkensvleesmonitor | Levensmiddelenkrant

AH stijgt naar plek twee in Varkensvleesmonitor

AMSTERDAM- Albert Heijn heeft deze maand een sprong voorwaarts gemaakt in de maandelijkse Varkensvleesmonitor van Varkens in Nood. De marktleider stijgt naar plek twee in de ranglijst, achter Lidl.

Deze stijging heeft AH te danken aan het feit dat de supermarktketen alle gekookte ham voorzien heeft van het Beter Leven Keurmerk, meldt Varkens in Nood. Daardoor heeft inmiddels 58 procent van al het varkensvlees in de schappen van de supermarktketen tenminste één ster. Lidl blijft staat daar nog steeds boven met 66 procent, al stijgt dit percentage volgens de dierenwelzijnsorganisatie al maanden niet meer. Als de discounter niet snel in actie komt, is de kans groot dat het van de nummer 1-positie wordt gestoten, denkt Varkens in Nood.

Aldi
Aldi en Hoogvliet staan op de laagste plaatsen in de ranglijst. Volgens Varkens in Nood bezwoer de discounter begin dit jaar dat het haast zou maken met de invoering van vlees met het Beter Leven Keurmerk, waarna het aandeel steeg van 5 naar 20 procent. In augustus daalde het percentage echter weer naar 17 procent, waar het deze maand op is blijven steken. Ten opzichte van vorige maand is er gemiddeld 3 procent vooruitgang geboekt, concludeert Varkens in Nood.

 

Bron: Levensmiddelenkrant