Formules

Jan Linders geeft klanten les

GENNEP - De supermarkt uit het zuiden, Jan Linders, heeft een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Onderdeel daarvan is dat klanten meer worden geïnspireerd.

Lisa van der Linden |

 

Dat gebeurt onder meer door de zogenoemde ‘Kundes’. Door de gehele winkel zijn bordjes te vinden bij producten om klanten op weg te helpen, zodat zij het meest geschikte product kunnen kiezen. Op de groente-afdeling hangt bij de tomaten een bord met alle soorten en waarvoor deze het meest geschikt zijn. Zo zijn de tros- en cherrytomaten het lekkerst op pizza en pasta en zo blijkt de red nature ‘ideaal’ te zijn voor op brood. Ook bij het koffie- en olijfolieschap is een ‘kunde’-bord te vinden met daarop uitleg over alle soorten koffie en olijfolie die de winkel telt. Daar is ook te lezen dat het voor de smaak niet uitmaakt of een olijfolie meer groen of geel van kleur is.

Pizza van de maand
Met de introductie van de nieuwe huisstijl is ook ‘Het Voordeel van het Zuiden’ versterkt. Daarbij ligt de focus volgens Jan Linders op de verbondenheid met de regio en de goede balans tussen product, prijs en actie. In de winkels is dit terug te vinden in de vorm van een eiland met bijvoorbeeld een broodje en pizza van de maand. De nieuwe huisstijl is voor het eerst gepresenteerd bij de Jan Linders supermarkt in Gennep. Dit is het startsein van een gefaseerde implementatie van de Jan Linders nieuwe huisstijl. Dat is de plek waar het voor Jan Linders 55 jaar geleden begon. Het is dus niet toevallig dat deze locatie is gekozen voor de uitrol. De keten heeft naar eigen zeggen nóg meer dan voorheen de versafdelingen een centrale rol gegeven.

Inspireren
Chantal de Rijk, directeur commercie, marketing & formule bij Jan Linders: “In de dynamische markt waarin we ons begeven, is het noodzakelijk te blijven meebewegen en ons te blijven ontwikkelen. Het betekent ook dat we continu aanscherpen wat wij onze ‘nieuwste formule’ noemen.”

Versbox
In de nieuwe huisstijl ligt de focus op het inspireren van de klant in het samenstellen van zijn maaltijd en op het winkelgemak. In samenwerking met het bureau Claessens Erdman is gekozen voor een frisse en eigentijds uitstraling, waardoor volgens de keten nog meer een eigen gezicht wordt gevormd. Supermarktmanager Jacco Dijkema kijkt ernaar uit om klanten vanuit Gennep en omstreken te ontvangen in de vernieuwde winkel. Hij vindt het bijzonder dat zijn winkel de eerste is waar de nieuwe huisstijl wordt geïntroduceerd omdat Jan Linders Supermarkten vijftig jaar geleden in die plaats begon. De nieuwe huisstijl zal dit voorjaar ook in de weekfolder en online worden doorgevoerd. Jan Linders legt met de nieuwe huisstijl ook nog de nadruk op het stimuleren van gezond eten voor kinderen. Er is een ‘Vrolijke Versbox’ geïntroduceerd die zelf kan worden samengesteld met los fruit en waarbij kinderen een leuke verrassing krijgen. Volgens De Rijk worden er onder de noemer ‘Zin in Gezond’ in de winkel tips gegeven voor gezonde recepten of gezondere alternatieven. “Dit initiatief past bij onze inspanningen om vanuit onze mvo-gedachte de consument én kinderen te helpen bij gezonde voeding”, aldus de directeur commercie, marketing & formule.

Bron: Levensmiddelenkrant

jl-gennep-7519-a900x525.jpg