Formules

Landelijke verspreiding 'Onze Aldi'

CULEMBORG - Aldi is sinds afgelopen week gestopt met haar wekelijkse landelijke dagbladadvertenties. In plaats daarvan wordt de folder ‘Onze Aldi’ vanaf nu landelijk huis-aan-huis verspreid. De folder, die begin 2008 werd gelanceerd, legt de discounter geen windeieren: de verkoop steeg met procenten.

Redactie |

Dat bevestigt de woordvoerder van de keten. De allerlaatste reguliere advertentie was zaterdag 3 januari in de dagbladen te vinden. “Met de landelijke folder zijn we namelijk in staat om alle Nederlanders te bereiken. Ten tweede kunnen we er meer informatie in kwijt”, aldus de woordvoerder.
Aldi lanceerde ‘Onze Aldi’ begin vorig jaar en verving de wekelijkse ‘Aldi informeert’. De keten spreekt de klanten hiermee directer aan en komt twee keer per week met andere aanbiedingen. Het bleek een succes. Door de brede verspreiding in West-, Midden en Zuid-West Nederland is de verkoop met procenten omhoog gestuwd in 2008, stelt de woordvoerder. “Klanten zijn buitengewoon positief.” Volgens de discounter alle reden de folder nu landelijk te verspreiden.

Inhaken
Aldi stopt overigens niet helemaal met advertenties in dagbladen. “Periodiek, bijvoorbeeld eens in de maand, zullen we van ons laten horen en inhaken op bepaalde onderwerpen”, zegt de woordvoerder. Zo kwam de discounter afgelopen woensdag met een advertentie met de tekst: ‘Alle onheilstijdingen ten spijt garandeert Aldi u een super jaar. Onze toch al bespottelijk lage prijzen worden nog lager.’ De folder Onze Aldi, die mede is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in Amsterdam, wordt dit jaar wellicht weer aangepast qua uiterlijk en inhoud. “Het is niet zo dat de inhoud van onze folder statisch is”, stelt de woordvoerder. Het assortiment bij Aldi heeft zich het afgelopen jaar overigens voorzichtig uitgebreid van 750 naar zo’n 800 artikelen.

Bron: