AH maakt productieketen eieren transparant | Levensmiddelenkrant

AH maakt productieketen eieren transparant

ZAANDAM – De productieketen van Albert Heijn-eieren met 1 ster van het Beter Leven Keurmerk is vanaf nu volledig inzichtelijk.

De formule en haar pluimveehouders willen naar eigen zeggen zoveel mogelijk duidelijkheid verschaffen over de herkomst van eieren. Op alle eieren staan nu twee unieke codes. Daarmee kunnen klanten achterhalen wanneer een ei is gelegd en kunnen ze informatie verkrijgen over de pluimveehouderij, de kippen en de stal. Daarnaast zien ze via welk pakstations en welk AH-distributiecentrum het ei bij hun thuis is beland. De openheid moet volgens Albert Heijn meer inzicht geven in alle gezamenlijke inspanningen op het gebied van milieu en dierenwelzijn. “We willen precies weten waar verse producten vandaan komen. Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Dat laten we graag zien aan onze klanten. Niet voor niets is het onze ambitie om uiterlijk in 2025 al onze versketens volledig transparant te maken”, zegt Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.

Bron: Levensmiddelenkrant