Formules

AH langer samen met Royal A-ware en DeltaMilk

ZAANDAM – Albert Heijn wil klimaatneutrale melk verkopen in 2021 en heeft daarvoor de samenwerking met melkveehouders van Royal A-ware en Zuivelcoöperatie DeltaMilk verlengd. Deze gingen de partijen in 2017 aan, met het doel een transparantere productieketen te realiseren en zo zuivel en kaas verder te verduurzamen.

Mathijs van Eeten |

‘De komende jaren zal de groep aangesloten melkveehouders verdere stappen zetten op met name het gebied van klimaat, biodiversiteit en dierenwelzijn en wordt de extra premie die melkveehouders krijgen verhoogd naar 5ct per liter bovenop de prijs van weidemelk’,  schrijft een woordvoerder van de blauwe formule.

Lat hoger
“Verduurzamen van de keten is een zaak voor de lange termijn en doen we samen met ketenpartners, daarom is verlenging van deze samenwerking ook een logische stap”, zegt Henk Sierksma, unit manager Merchandising & Sourcing (Kaas, Vleeswaren, Borrel, Eieren en Salades) bij Albert Heijn. “Komende drie jaar leggen we de lat weer hoger en gaan de melkveehouders werken aan klimaatneutrale melk van de boerderij. Daarnaast zetten we opnieuw extra stappen op het gebied van biodiversiteit en dierenwelzijn.”

Het vernieuwde programma heeft tot doel te komen tot klimaatneutrale melk van de boerderij in 2021.

Bron: Levensmiddelenkrant

betervoorkoenatuurboer2.jpg