Formules

CBL: ‘Supers willen paasdrukte spreiden’

LEIDSCHENDAM - Supermarkten roepen klanten om op hun paasboodschappen te spreiden over de week om piekdrukte in het paasweekend te voorkomen. De paasdagen zorgen traditioneel voor extra drukte in de supermarkt. “Vanwege het coronavirus willen we die drukte nu niet”, aldus directeur Marc Jansen van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). “Er liggen al volop paasproducten in de winkels die je vandaag of morgen alvast in huis kunt halen voor een vrolijke én veilige Pasen.”

Lisa van der Linden |

Door de regels voor veilig boodschappen doen en door het feit dat veel mensen thuiswerken, zien supermarkten al dat klanten op andere momenten boodschappen doen dan normaal. Normaal is het in het weekend een stuk drukker dan op werkdagen, maar de laatste weken is het elke dag ongeveer even druk. Jansen: “Dat is ook precies de bedoeling. Die spreiding zorgt ervoor dat er voldoende ruimte is om afstand te kunnen houden van elkaar en veilig boodschappen te doen.”

Bron: Levensmiddelenkrant

detailhandelanp-a900x525.jpg