Formules

E-commerce

Chinese webreus breidt uit naar Europa

LEIDEN – De Chinese internetgigant JD.com opent een winkel waar zowel food als non-food wordt verkocht onder de naam Ochama. Het bedrijf heeft Nederland gekozen als lanceringsland in Europa en de eerste stad die is voorzien van een pick up shop is Leiden. Binnenkort volgen vestigingen in Diemen (Amsterdam), Utrecht en Rotterdam. Ochama wil online winkelen in Europa eenvoudiger, sneller en gebruiksvriendelijker maken, aldus de retailer.

Renée Salome |

De formule van Ochama is members only en de eerste klanten kunnen op dit moment kennismaken met het winkelconcept door zich aan te melden op de website, al is winkelen nog niet mogelijk. Een persoonlijk lidmaatschap geeft recht op 10 procent korting. Oftewel: klanten sparen bij elke aankoop 10 procent van hun aankoopbedrag aan gratis shoptegoed, die ze kunnen besteden aan het hele assortiment. Vervolgens kunnen ze de producten afhalen of laten bezorgen.

One-stop-shop
‘Ochama heeft alles wat mensen begeren’, zo omschrijft de retailer zich in een persbericht. Het assortiment bestaat uit A-merk producten op het gebied van food en non-food, die via click and pick in één keer kunnen worden besteld. De winkels zijn robotgedreven, om een naadloze online en offline klantervaring te kunnen bieden. Op dit moment is er nog sprake van een testlocatie, maar tegen het eind van het jaar is de winkel open voor het grote publiek. De drie nieuwe winkels zullen in de komende maanden worden geopend.

Bron: Levensmiddelenkrant 

ochama2.jpg