Fabrikanten

Coca-Cola test kleurcoderingen

ROTTERDAM – Coca-Cola gaat het kleurgecodeerde etiketteringssteem testen op de etiketten van Coca-Cola, Fanta en Sprite.  De cijfers op de labels zijn nu gekleurd om de informatie duidelijker te maken.

Lisa van der Linden |

Sinds 2014 is het verkeerslichtensysteem al in gebruik in Groot-Brittannië en Ierland. De frisdrankproducent wil met duidelijke en zinvolle informatie op de voorkant van haar verpakkingen, de consument helpen bij het maken van gezondere voedselkeuzes. De wijziging is een van de stappen die Coca-Cola neemt om haar doelstelling, om in 2025 de helft van haar verkoopvolume uit laagcalorische en calorievrije dranken te laten bestaan, te behalen. De resultaten van de kleurgecodeerde etiketten gaat Coca-Cola openbaar maken, zodat de EU dit kan meenemen in hun onderzoek naar etiketteringssystemen in Europa.

Bron: Levensmiddelenkrant

coca-colaaanp.jpg