Fabrikanten

Duurzaamheid leidt tot groei Unilever

ROTTERDAM - Behalve winst voor het milieu en gemeenschappen, hebben de duurzaamheidsmaatregelen van Unilever het concern sinds 2008 circa 400 miljoen euro aan besparingen opgeleverd.

Daarnaast zorgden efficiëntere werkwijzen afgelopen jaar voor nog eens 200 miljoen euro aan kostenreductie. Dat maakte Unilever dinsdag bekend. Volgens het bedrijf behaalden de merken die duurzaamheid integreren de afgelopen drie jaar een bovengemiddelde omzetgroei. Deze merken waren in 2014 goed voor de helft van Unilevers groei en groeiden twee keer zo snel als haar andere merken.

Op koers
Unilever ligt naar eigen zeggen op koers om zijn eigen gestelde doelstellingen te halen, al erkent het bedrijf dat er een nog een lange weg is te gaan. Circa 55 procent van de agrarische grondstoffen die het concern inkoopt, is afkomstig van duurzame bronnen. In 2010 was dat nog maar 14 procent. In 2020 moet dat 100 procent zijn. Daarnaast is onder meer de CO2-uitstoot uit de energie die nodig is voor de productie gedaald en is het watergebruik afgenomen.

Bron: ANP

unilever-a900x525.jpg