EINDHOVEN – Bonduelle is vanaf nu niet meer een groentenmerk maar een plantaardig merk. Het aangepaste logo moet die transitie symboliseren. Het merk introduceert ook vier nieuwe varianten en de kleurstelling op de blikken moet het voor consumenten makkelijke maken de juiste producten te vinden in het schap.
In tegenstelling tot concurrent Hak, die eind januari een nieuwe kartonnen verpakking introduceerde, blijft Bonduelle bij blik. “Bonduelle is superieur in blik”, zegt Lianne Hanenberg, marketing director van Bonduelle Noord-Europa stellig. “Ten eerste omdat de kleur, bite en smaak van onze peulvruchten door de unieke stoombereiding het best tot hun recht komen in blik. In andere verpakkingen zwemmen boontjes in vocht en dat leidt tot een veel lagere kwaliteit. Ten tweede kiezen we voor blik omdat blik 100% recyclebaar is. Andere verpakkingstypes zoals plastic en karton zijn slechts deels recyclebaar doordat het van een mix van materialen is gemaakt. De huidige recycle-rate van voedsel in karton of in pak zit in Nederland op slechts 31% en van plastic op 46%, dat is voor Bonduelle onacceptabel. Blik is circulair, een blik is en blijft een blik, ook in het tweede leven. Dat vinden wij belangrijk voor het milieu”, aldus Hanenberg.
Bron: Levensmiddelenkrant