Formules

‘Gezonde’ Disney-marketing bij Aldi

CULEMBORG – Aldi koopt een exclusieve licentie bij Disney voor promotie van gezonde producten. Vanaf januari 2020 zijn onder andere snoeptomaatjes en mineraalwater versierd met een prinses of Cars-figuurtje.

Mathijs van Eeten |

De Duitse supermarktketen werkt sinds 2017 samen met Stichting Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Sindsdien zijn kinderfiguren van ongezonde producten verdwenen en kwam er een minimumleeftijd op energiedrankjes. Met positieve promotie van de Schijf van Vijf hoopt Aldi gezondheid onder jongeren verder te verbeteren, erop wijzend dat overgewicht bij kinderen een groot probleem is, ook op latere leeftijd. Ongeveer één op de tien jongeren in Nederland is te zwaar, volgens het CBS.

Discounter
“Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken, juist omdat we een discounter zijn”, licht Nadie Winde, manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, toe. “ALDI heeft met JOGG de gezamenlijke missie om een gezonde leefstijl bij klanten en medewerkers te stimuleren.”

Aldi heeft de intentie de lijst met producten in 2021 verder uit te breiden. In 2020 promoot de supermarktformule mineraalwater, mini-rijstwafels, volkorenbolletjes , snoeptomaatjes, zoete appeltjes, minibanaantjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes (zonder toegevoegde suiker), smeerkaas kids 30+, snoepworteltjes en snackkomkommers. De Disney-figuren zijn prinsessen als Assepoester, Ariël, Pocahontas, Sneeuwwitje, Doornroosje en Belle, maar ook Cars-figuren.

Bron: Levensmiddelenkrant

aldiagfaangeleverd.jpg