E-commerce

Gorillas lanceert private label-merken

AMSTERDAM – On demand bezorgservice Gorillas introduceert vier eigen merken in de markten Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. De flitsbezorger gaat een ‘uniek en uitgebreid’ assortiment van circa 50 producten voeren, in 11 van de meest gevraagde categorieën en ‘tegen een eerlijke prijs’. Vanaf 9 juni zijn de eerste producten beschikbaar in de app van Gorillas, om ‘in de loop van de zomer’ te worden uitgebreid met extra producten.

Renée Salome |

Gorillas Daily is er voor ‘heerlijke alledaagse benodigdheden zoals spreads, vleeswaren en kaas tegen een instapprijs’. Producten met ‘een bijzonder hoge kwaliteit’ zullen worden verkocht onder het merk Gorillas Premium. Hieronder vallen bijvoorbeeld verse pasta en zoete en hartige snacks. Hot Damn Coffee-producten, voor een ‘premium koffie-ervaring’ zijn bijvoorbeeld koffiebonen, recyclebare pods en havermelk. Onder vallen twee ambachtelijke bieren.

Nieuwe inkomstenstromen
Oprichter en ceo van Gorillas Kağan Sümer wilde vanaf dag één al eigen producten gaan ontwikkelen, om zo ‘perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken’ van zijn klanten. “Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten. Bovendien versterkt het onze inzet voor duurzaamheid, aangezien we ons richten op milieuvriendelijke oplossingen voor productie en verpakking", aldus Sümer.
De datagedreven kennis van de on demand bezorger heeft richting gegeven aan de ontwikkeling van de private label-producten en het bedrijf verwacht dan ook verder bij te dragen aan het leveren van ‘een nog betere winkelervaring’ aan haar klanten.
Gorillas laat weten dat alle private label-producten worden geproduceerd door partners die haar sterke betrokkenheid bij duurzaamheid en transparantie delen. Dat geldt voor de producten zelf, maar ook voor de verpakkingen.

Bron: Levensmiddelenkrant

gorillas_rider_lowres11.jpg