Formules

E-commerce

IRI brengt corona in kaart voor petrol en supermarkt

ZALTBOMMEL – Marktonderzoeker IRI heeft twee nieuwe diensten gelanceerd die de gevolgen van COVID-19 voor consumentenbestedingen en -prijzen in kaart brengen. De zogenaamde IRI Demand Index en de IRI Inflation Tracker meten wekelijkse veranderingen bij supermarkten (ook online, convenience en to go), drogisterijen en petrol.

Mathijs van Eeten |

“Het consumentengedrag en de bestedingen zijn de afgelopen drie maanden sterk veranderd door de COVID-19-pandemie”, zegt dr. Kirshnakumar S. Davey, president Strategic Analytics bij IRI. “Voor FMCG-retailers (Fast moving consumer goods, red.) en -merken is de impact nog groter, omdat ze voor unieke uitdagingen komen te staan om hun klanten te kunnen blijven bedienen. Gedurende deze tijden is toegang tot snelle, nauwkeurige, up-to-date verkoopinformatie via de IRI Demand Index van cruciaal belang, terwijl de IRI's Inflation Tracker organisaties helpt snel te reageren op prijswijzigingen en tijdig te anticiperen op toekomstige prijsveranderingen.”

Trackers
Nieuwe cijfers worden vergeleken met resultaten in dezelfde periode vorig jaar. Beide trackers zijn beschikbaar voor de US, UK, Frankrijk, Nederland, Italië en Duitsland, en te vinden op het IRI COVID-19 Info Portal.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

albert-heijn-zelfscan-corona-kassa-abcoude.jpg
img_2978-broodjes-sap-persze-lukoil.jpg