La Place en Jumbo zetten in op foodinnovaties | Levensmiddelenkrant

La Place en Jumbo zetten in op foodinnovaties

VEGHEL – Jumbo en La Place lanceren het nieuwe Jumbo Food College, een gezamenlijk kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum van de formules. De twee partijen zetten daarmee sterk in op foodinnovaties en dagverse deals.

La Place start in april met de nieuwe merkbelofte ‘Zo smaakt versgemaakt’. De horecaketen breidt vanaf dat moment haar aanbod uit met tientallen nieuwe gerechten per maand die stuk voor stuk zijn ontwikkeld vanuit de foodprincipes dagvers, natuurlijk, huisgemaakt, gezond en lekker. Ook komt La Place met verschillende ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen. La Place blijft met deze vernieuwingen en innovaties naar eigen zeggen doelbewust werken aan haar ambitie: uitgroeien tot de onbetwiste nummer één in Good Food Fast.

Profiteren
De motor achter de vloedgolf aan innovaties is het nieuwe Jumbo Food College. Dit nieuwe initiatief brengt volgens de formules een grote verscheidenheid aan kennis op het vlak van voeding en recepten samen. Op die wijze kunnen Jumbo en La Place, alsmede het online receptenplatform Smulweb, naar eigen zeggen nog meer profiteren van elkaars kennis en inzichten. “Met deze vernieuwingen willen we bestaande en nieuwe klanten laten ervaren dat La Place dé thuisplek is voor natuurlijk vers en lekker eten”, zegt Frits van Eerd, ceo van Jumbo. “La Place is een bekende en geliefde verschijning in de binnensteden, langs snelwegen en op verkeersknooppunten. Met nieuwe foodinnovaties gaan we deze prominente positie nog beter benutten. Afgelopen maanden hebben Jumbo en La Place in nauwe samenwerking ruim tweehonderd nieuwe, eigentijdse gerechten ontwikkeld. Veel plantaardige gerechten en eigen variaties op nieuwe voedingstrends, maar ook klassiekers uit het aanbod die we een smaakvollere en gezondere twist hebben gegeven. Al deze vernieuwingen gaan we stapsgewijs en afhankelijk van het seizoen per 1 april introduceren.”

Winkelervaring
Per jaar staan ruim drieduizend trainingen voor de foodspecialisten van Jumbo en La Place op het programma. Daarbij is speciale aandacht voor gezonde voeding vanuit de ervaring die is opgedaan met de Jumbo Foodcoach app bij voetbalvereniging PSV en de wielrenners van Team Jumbo-Visma. “We geloven heilig in de kruisbestuiving tussen horeca en retail, die nu nog sterker tot stand komt in het Food College”, vertelt Van Eerd. “We zien een groot potentieel in het toevoegen van steeds meer culinaire aspecten aan de winkelervaring. Daarbij valt te denken aan het vers bereiden van maaltijden van goede kwaliteit, zoals nu al gebeurt in de Jumbo Foodmarkten en in onze Jumbo City gemakwinkels.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops