Fabrikanten

Nescafé Empty Label vertelt persoonlijke verhalen koffieboeren

AMSTELVEEN – Nescafé introduceert Empty Label. Een tijdelijke, simplistische verpakking waarmee Nestlé de aandacht op het verhaal van de koffieboeren wil vestigen. Via de QR-code op de verpakking kunnen consumenten honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.

Jan de Wit |

Nescafé wil laten zien dat haar koffie wordt geproduceerd met respect voor de boeren, hun gemeenschap en het milieu. Daarvoor is bij de best verkopende producten twee maanden vrijwel alle branding van de labels verwijderd. Na het scannen van de QR-code worden de verhalen van meer dan honderd boeren beschikbaar, die te zien zijn via augmented reality – een techniek waarbij de eigen omgeving te zien is op de smartphone terwijl daar elementen aan toegevoegd worden, zoals in dit geval dit boeren die hun verhaal doen.

De Empty Label campagne is onderdeel van het Nescafé Plan uit 2020, het verduurzamen van de koffieverbouwing, -productie en -consumptie. De koffieboeren vertellen daarom onder ander hoe het duurzaam verbouwen van koffie bijdraagt aan hun gemeenschap. “Met het Nescafé Plan hebben we als doel het leven van koffieboeren en hun families te verbeteren en tegelijkertijd de kwaliteit van hun koffiebonen te verhogen”, aldus Natalia Eliseeva, director retail coffee van Nestlé Nederland. Nescafé breidt het plan nu uit en committeert zich eraan tegen 2025 wereldwijd 100 procent verantwoorde koffie aan te bieden.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

press_gusto.jpg