Fabrikanten

Pilot verkoop kleinere groente van start

BARENDRECHT – Kleinere huishoudens hebben behoefte aan kleinere groente om zo minder voedsel te verspillen. Daarbij groeit de vraag naar biologisch en onverpakt. Dit laat onderzoek van groente- en fruitdistributeur The Greenery en groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan zien.

Marleen Veldhuijzen |

Deze consumentenbehoeften zijn uitgewerkt in een retailconcept met een kleiner formaat groente voor onder andere spitskool, kropsla en broccoli. Recent is er een pilot gestart met de verkoop van deze groente in de nieuw geopende Jumbo Foodmarkt in Leidschendam.

Groenteconcept
Deze groente heeft niet alleen een kleiner formaat dan de standaard variant, maar is ook nog eens biologisch en onverpakt verkrijgbaar. Dit nieuwe groenteconcept wordt ‘Little & Fresh’ genoemd. De verwachting is dat de pilot snel uitbreidt.

Veredeling
Groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan zet al een aantal jaar in op de ontwikkeling van kleinere groenterassen. “Het klinkt misschien eenvoudig om kleinere groente te ontwikkelen, maar niet elk groenteras is hiervoor geschikt. Bovendien willen telers, retailers en consumenten een uniform product. Met veredeling hebben wij een aantal groenterassen kunnen ontwikkelen die voldoen aan alle eisen en kleiner zijn”, vertelt Heleen Bos, Specialist Marketing Organics bij Rijk Zwaan.

Bron: Levensmiddelenkrant

meubel-midigroente-jumbo-foodmarkt-1.jpg