Fabrikanten

Sterke groei in marktaandeel en omzet Arla

NIJKERK – Arla Foods Nederland bereikte in 2020 een omzetgroei van 9,8 procent in strategische merken. Het bedrijf paste haar activiteiten aan om de piek in thuisconsumptie op te vangen en tegelijkertijd de negatieve effecten in foodservice te compenseren.

Cas Smit |

Het marktaandeel van de fabrikant groeide in het Nederlandse supermarktkanaal van 9,5 procent in 2019, naar 9,9 procent in 2020. De omzet van het merk Arla groeide met 23,3 procent ten opzichte van 2019. Arla biologisch kende in 2020 een omzetgroei van 17,8 procent.
De introductie van een duurzamere 1 kg verpakking van Arla skyr droeg onder andere bij aan een omzetgroei van 44,7 procent van het merk. De grootste procentuele omzetgroei werd behaald op het merk Starbucks, met 38,4 procent.

Verwachtingen 2021
het bedrijf verwacht dat de merkvolumegroei dit jaar voortzet. Ook zet Arla Foods extra in op de groei van e-commerce door optimalisatie van online zichtbaarheid en beschikbaarheid. De fabrikant focust verder op de groei van biologische zuivel en op verduurzaming door de hele keten. De verwachte groepsomzet van Arla Foods ligt tussen de 10,3 en 10,6 miljard euro in 2021. Het verwachte nettowinstaandeel ligt tussen de 2,8% en 3,2%.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

persbericht-beeld.jpg