Fabrikanten

‘Succes van de Foodybox wordt verlengd’

KOOG AAN DE ZAAN - Met het versturen van de Foodybox Zomer presenteert Kroon op het Werk een nieuwe service. Speciaal voor haar klanten heeft het communicatie- en marketingbureau pakketten ontwikkeld om te helpen met het verbeteren van socialmediakanalen.

Lisa van der Linden |

Kroon op het Werk heeft een onderzoek gedaan onder haar klanten en hen gevraagd hoe zij met social media omgaan. “Daaruit blijkt dat veel klanten hun social media niet goed op orde hebben. Het gaat dan om drie kwart van de ondervraagden”, vertelt managing director Robert Kroon. “We zien dat bedrijven dit naast hun andere werkzaamheden doen en er daardoor niet uithalen wat erin zit. Dat is zonde, want tegenwoordig creëer je een groot bereik met Facebook, Twitter en Instagram. Met name voor kleinere bedrijven en start-ups is dit dé manier om meer bekendheid te krijgen in de branche.”

Betrokkenheid
Met meer dan twintig jaar ervaring in de wereld van food en drinks weet Kroon op het Werk hoe klanten op een effectieve manier hun doelgroep kunnen bereiken en activeren. “Klanten hebben een laag engagementniveau met hun socialmediakanalen. Het betekent dat ze weinig volgers hebben en vrijwel geen reacties krijgen. De betrokkenheid van de doelgroep is zo klein en daar brengt Kroon op het Werk verandering in met de nieuwe socialmediapakketten.”
De Foodybox wordt vier keer per jaar verstuurd aan honderd geselecteerde food- en lifestylebloggers en vijftig culinaire en lifestyleredacties van kranten en tijdschriften. Deze delen allemaal de producten uit de box en inspireren hun volgers met de lekkerste recepten. “De Foodybox zorgt voor veel postings op social media en het is zonde als je daar als producent niets mee doet. Wij gaan deze klanten helpen om hun socialmediakanalen tot leven te brengen. Dat doen we met de pakketten Prins, Kroonprins en Koning”, legt Kroon uit. “Prins is daarbij het kleinste pakket, waarbij we ons focussen op twee socialmediakanalen en acht posts per maand. Kroonprins is iets uitgebreider met tien posts, community building en een maandelijkse rapportage. Koning is het grootste pakket met 12 posts en nog extra advies.” Met de nieuwe service verlengt Kroon op het Werk naar eigen zeggen de deelname aan de Foodybox en het succes daarvan. “Deelnemers van de Foodybox Zomer krijgen eenmalig een korting op een van de pakketten, aangezien dit het moment is waarop we beginnen met de nieuwe service.”

De voordelen van meedoen
Kroon op het Werk garandeert de producenten dat zij minimaal de investering van 2950 euro terugverdienen aan de hand van de media-aandacht die eruit voortrolt. Zo niet, geld terug. Het tweede is de waarborg dat het product in een promotievideo goed naar voren wordt gebracht. Die video gaat naar vijftig culinaire en lifestyleredacties en honderd geselecteerde food- en lifestylebloggers. Daarnaast ontvangen alle deelnemers na drie maanden een rapportage met daarin wat er met het product is gebeurd, hoeveel postings en artikelen eruit zijn gerold, hoeveel mediawaarde er is gegenereerd en hoeveel mensen er zijn bereikt. Daar gebruikt Kroon op het Werk mediamonitoring voor. Ten slotte ontvangen de deelnemers een productvideo voor eigen gebruik en kunnen ze alle postings en redactionele artikelen na toestemming van de auteur zelf met bronvermelding toepassen in de communicatie naar retail en op sociale media. Je krijgt dus content voor je eigen product.

Bron: Levensmiddelenkrant

kroon-op-het-werk-man-met-kroon.jpg